Table of Contents
Om aan deze veranderende voorkeuren te voldoen, hebben Belgische chocoladeproducenten hun productieprocessen aangepast en zijn ze overgestapt op duurzamere en gezondere ingrediënten. Deze verschuiving in consumentenvoorkeuren heeft niet alleen invloed op de productie, maar ook op de economie als geheel (sinterklaas snoepzakjes). De Belgische chocolade-industrie moet zich blijven aanpassen aan de veranderende vraag om competitief te blijven op de internationale markt
Eén van de belangrijkste kansen is de groeiende vraag naar premium chocoladeproducten. Consumenten zijn steeds meer bereid om te betalen voor hoogwaardige en ambachtelijke chocolade (gevulde snoepzakjes online bestellen). Dit biedt Belgische chocolademakers de mogelijkheid om zich te onderscheiden en hun marktaandeel te vergroten. Daarnaast biedt de exportmarkt ook veel kansen voor de Belgische chocolade-industrie
Door zich te richten op internationale markten kunnen Belgische chocolademakers hun afzetgebied vergroten en hun omzet verhogen. Echter, er zijn ook uitdagingen waar de industrie mee te maken heeft. Een van de belangrijkste uitdagingen is de toenemende concurrentie van andere chocoladeproducerende landen - Gevulde Snoepzakjes - snoepgoed. Landen zoals Zwitserland en Frankrijk hebben ook een sterke chocoladetraditie en proberen hun marktaandeel te vergroten
Daarnaast speelt duurzaamheid ook een steeds grotere rol in de chocolade-industrie. Consumenten hechten steeds meer waarde aan ethisch verantwoorde productie en willen weten waar hun chocolade vandaan komt. Leveranciers Kauwgom - snoepgoed. Belgische chocolademakers moeten daarom transparant zijn over hun productieprocessen en duurzame initiatieven nemen om aan de verwachtingen van de consument te voldoen
Chocolade is en blijft een grote favoriet bij jong en oud, en al zeker in een land dat internationaal bekend staat voor dit smakelijke snoepgoed. halloween snoepzakjes. Geen wonder dus dat consumenten ook tijdens de feestdagen maar al te graag chocoladeproducten cadeau doen (en er zelf met veel plezier van smullen). Zeker Sinterklaas is een van de belangrijkste periodes voor elke chocolatier
Dit jaar schotelen we de belangrijkste bevindingen voor aan een aantal gerenomeerde namen in de chocoladewereld. Leuke Sinterklaasfiguren van Goût Fou Maar liefst 77% van de ondervraagde chocolatiers gaf aan dat holgoed nog altijd de categorie is met het grootste groeipotentieel, gevolgd door marsepein (27%) en chocoladeletters (23%) (traktatie snoepzakjes). Dat wordt ook beaamd door David Maenhout van Chocolaterie M en Wim Vyverman van Chocolaterie Vyverman
Wat marsepein en chocoladeletters betreft, zien de meeste chocolatiers dan weer een lichte terugval. snoepzakjes maken kinderfeestje. David merkt op dat marsepein mogelijk wat op z’n retour is, waarschijnlijk omdat de consument steeds bewuster omgaat met suiker. Chocolatier Justine Lannoo van Goût Fou sluit zich hierbij aan, en ziet ook geen heil in chocoladeletters
Uit de enquête kwam naar voren dat slechts een kleine 5% daar extra mogelijkheden ziet. Al geldt dat niet voor iedereen. Zo vertelt Wim dat confiserie net wel zeer goed draait in zijn zaak. 90% is dan ook zelfgemaakt, wat de klanten erg appreciëren (Snoepman & Sweetie). Ook Justine haalt aan dat je het verschil kan maken door confiserie zoals guimoves en gummy beertjes zelf te produceren
Bij confiserie maak je het verschil door producten zelf te vervaardigen Wim Vyverman: "90% van de confiserie is zelfgemaakt, wat de klant erg apprecieert" De Waalse chocolatier Edouard Bechoux van Les Chocolats d’Edouard onderstreept het belang van cuberdons, een typisch Belgische specialiteit uit Gent en Luik - lidl snoepzakjes. chocolade online kopen. “In het buitenland zijn deze snoepjes niet verkrijgbaar, wat ze erg populair maakt bij toeristen en bij Belgen die tijdens de feestdagen hun familie in het buitenland bezoeken en voor hen Belgisch lekkers meebrengen
Iets meer dan de helft van de ondervraagden (58%) geeft aan dat oktober de belangrijkste productiemaand is voor Sinterklaas-chocolade is en november de belangrijkste verkoopsmaand. Dat is ook het geval voor David, met een verkoopsoverwicht in de laatste twee weken voorafgaand aan zes december (halal snoepzakjes). Wim haalt aan dat de laatste drie maanden van het jaar sowieso voor elke chocolatier hectisch zijn
Justine start zelfs voor oktober al met enkele producten die een langere houdbaarheidsdatum hebben. Edouard probeert dan weer niet al te vroeg te beginnen, zodat de chocolade zo vers mogelijk is (snoepzakjes xenos). “Er is ook een verschil tussen de bedrijven, die hun chocolade graag wat vroeger geleverd krijgen, en particulieren die hun snoepgoed zo dicht mogelijk tegen de feestdag kopen”, vult hij aan
Ook dit jaar anticipeert men dat deze trend zich voortzet. Wim: “Ik ben voorzichtig positief en verwacht niet direct een daling. Volgens mij zijn de mensen door corona kwaliteit meer en meer gaan appreciëren en willen ze daar ook voor betalen.” Edouard gaat hier volledig mee akkoord. Online Snoep Zonder Gelatine Bestellen snoepgoed. Het viel hem ook op dat de consument vorig jaar veel meer geld spendeerde aan chocolade snoepgoed
Kwaliteit blijft dus belangrijk, en daar wil men gerust iets meer voor betalen - haribo snoep. David vindt het eerder moeilijk om de komende Sinterklaas-periode in te schatten en speelt op zeker. snoepzakjes kopen. “Wij zijn extreem voorzichtig en gaan naar een soort van basisproductie voor Sint 2021 waar indien mogelijk zeer veel last minute bijgemaakt kan worden”, aldus de chocolatier
Wim sluit zich hierbij aan (snoepzakjes wibra). “Bij ons is het merendeel van ons assortiment klassiek getint en hier en daar zit er een specialleke tussen. Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat je goed luistert naar je klanten en inspeelt op wat zij verkiezen en niet op wat je zelf graag wil
Al is er volgens hem ook een duidelijk onderscheid tussen particulieren en culinaire restaurants (snoepzakjes kant en klaar action) (gevulde snoepzakjes). “Bij de restaurants kan het soms niet gek genoeg zijn.” Justine hamert dan weer op het belang van unieke producten en probeert net weg te blijven uit het klassieke. Ze geeft als tip mee dat een vleugje humor in je creaties altijd werkt
Een tendens die voor 2020 al aanwezig was, maar die door corona nog meer werd versterkt. “We zien dat de consument voor Sinterklaas de laatste jaren meer teruggrijpt naar alles wat klassiek is en dit zonder veel extra details of al te kleurrijke zaken - Kunnen lollies schimmelen?. Ook te hippe concepten, weg van wat men gewoon is, hebben hun tijd gehad”, bemerkt hij
Volgens hem blijft traditie voor de Belgische consument nog altijd belangrijk. Een voorbeeld daarvan is de immer populaire chocolade Sinterklaas. “Wij maken nog altijd Sinterklaasfiguren met een kruis op de mijter, wat niet overal meer het geval is. Ik merk dat mijn klanten dit echt appreciëren”, legt hij uit - Hoeveel snoep per persoon?. V.l.n.r
Navigation
Latest Posts
Gevulde Snoepzakjes Kopen
Snoepzakjes Kopen
Snoepzakjes Haribo